Przewodnik po parkach rozrywki

Roller coaster Formuła 1 w Energylandii - tylko dla największych fanów adrenaliny

Tagi: Park Rozrywki, Energylandia, Roller Coaster, Zator, Formuła 1, Największy Roller Coaster W Polsce, Bilety Wstępu Energylandia

Roller coaster Formuła 1 w Energylandii - tylko dla największych fanów adrenaliny

Energylandia to największy park rozrywki w Polsce. Na terenie kilkudziesięciu hektarów znajdziemy ogromne urządzenia ekstremalne, największe w Polsce roller coastery i krainy tematyczne rodem z bajek dla dzieci. W tym roku do grona atrakcji ekstremalnych dołączy Rollercoaster Formuła 1 - co o inwestycji myśli Krystian Borkowski z ekipy Testing Attractions?

Parkmania.pl: Jak oceniasz zaangażowanie Energylandii w rozwój polskiej branży rozrywkowej? 
Krystian Borkowski: Park rozrywki Energylandia w Zatorze bije swoimi przejażdżkami wszystkie możliwe krajowe rekordy. Roller coaster Mayan w dniu otwarcia stał się najwyższym, najszybszym i najbardziej zakręconym roller coasterem w Polsce. Dragon to najlepsza kolejka dla rodziny, komfort jazdy jest tutaj na najwyższym poziomie! Energuś natomiast to niezapomniana przygoda dla najmłodszych odwiedzających.

Parkmania.pl: Czym wyróżnia się Formuła 1?
Krystian Borkowski: Wydaje mi się, że wiele fanów atrakcji czekało na "coś jeszcze". Formuła 1 będzie prawdziwym fenomenem nie tylko w skali kraju. Konstrukcja zostanie zbudowana w oparciu o najnowsze technologie. Zmienią się pociągi, w których będą zastosowane nowe, wygodniejsze zabezpieczenia. Ciekawostką będą na pewno tory kolejki, są zupełnie inne niż te w starszych modelach Launched Coasterów produkcji firmy Vekoma - według mnie znacząco poprawi to komfort jazdy.


Krystian Borkowski z Testing Attractions

Parkmania.pl: Wiesz już jakie parametry będzie miała kolejka?
Krystian Borkowski: Prędkość, jaką osiągną wagoniki będzie dochodzić do 80 km/h, to stosunkowo niedużo, jednak tutaj w oczy rzuca się ekscytujący układ torów. Początek przejażdżki zaczyna się rozpędzeniem pociągu do maksymalnej prędkości za pomocą napędu typu LSM, następnie skład wjedzie na ogromną, ponad dwudziestometrową pionową pętlę!

Parkmania.pl: Jak oceniasz tematyzację kolejki na podstawie wizualizacji?
Krystian Borkowski: Jeżeli Energylandia faktycznie zbuduje taką tematyzację to będzie ona na wysokim poziomie. Wizualizacje pokazują rozbudowaną infrastrukturę nawiązującą do świata tytułowej Formuły 1 - sygnalizatory, maszty z flagami czy efekty dymu sprawią, że oczekiwanie w kolejce na przejazd będzie przyjemnością. 

Parkmania.pl: Co według Ciebie jest najważniejsze w takich roller coasterach jak Formuła 1?
Krystian Borkowski: Zdecydowanie przyśpieszenie. Nie jest aż tak bardzo istotne do jakiej prędkości ma rozpędzać się pociąg, ważne jest, w jakim czasie! Podam prosty przykład: jedna kolejka rozpędza się od 0 do 80 km/h w 2,9 sekundy, druga w 2,2 sekundy. Przejazd drugą będzie atrakcyjniejszy, ponieważ pasażerowie odczują większe przeciążenia.

Parkmania.pl: Która kolejka tego typu zrobiła na Tobie największe wrażenie?
Krystian Borkowski: Niewątpliwie iSpeed w Mirabilandii! Ciekawy był też Desert Race w Heide-Parku, jednak jest to urządzenie, które nie jest zbyt wysokie. iSpeed potrafi mocno wcisnąć w fotel, daje odczuć pasażerowi stan nieważkości, a co najlepsze, najwyższy punkt na trasie znajduje się 55 metrów nad ziemią.

Parkmania.pl: Miejmy zatem nadzieję, że roller coaster Formuła 1, który powstaje w Energylandii da początek nowej historii parków rozrywki w Polsce. Trzymamy kciuki i dziękujemy za rozmowę!

Kup bilety wstępu do Energylandii bez wychodzenia z domu. Taniej o 5% niż w kasie parku. Z tymi biletami omijasz kolejki do kas!

 

 
Dołożyliśmy wszelkich starań aby powyższe informacje były zgodne ze stanem faktycznym. Mimo to powyższe informacje i prezentowane dane mogą ulec zmianie, mogą być nieaktualne bądź niekompletne. Nie odpowiadamy za jakiekolwiek skutki wynikające z wykorzystania zawartych tu informacji. Przed wizytą w jakimkolwiek parku rozrywki należy sprawdzić aktualne informacje na oficjalnej stronie internetowej danego parku bądź skontaktować się z nim bezpośrednio.