Przewodnik po parkach rozrywki

Polska staje się jednym z ważniejszych rynków w branży parków rozrywki

Tagi: Park Rozrywki, Park Tematyczny, IAAPA, Eas, Berlin, Targi, Karen Staley, Institute For Attraction Managers

Polska staje się jednym z ważniejszych rynków w branży parków rozrywki

Najważniejsze europejskie targi branży rozrywkowej Euro Attractions Show (EAS) już za dwa miesiące. O tym czym jest EAS i czy warto się tam wybrać rozmawiamy z Karen Staley, przedstawicielem organizatora targów.

Parkmania.pl: Czym są targi EAS? Czy w Europie mamy jakiekolwiek inne wydarzenie branżowe na taką skalę?

Karen Staley, wiceprezes IAAPA Europe: Euro Attractions Show (EAS) to wiodące targi przemysłu rozrywkowego w Europie i drugie pod względem wielkości, na świecie. To największe targi i wydarzenie konferencyjne poświęcone tej branży. Spodziewamy się, że w tym roku zjedzie do Berlina ponad 350 wystawców oraz 8 000 tysięcy odwiedzających z ponad 100 krajów.

Dla kogo jest EAS?
EAS to targi dla wszystkich zaangażowanych w branżę czasu wolnego. Jest to miejsce spotkań dla osób, które pracują w parku rozrywki czy parku tematycznym, parku wodnym, ZOO, muzeum lub jakimkolwiek innym miescu typu pole golfowe, hotel czy ośrodek narciarski. Na targach EAS odwiedzający mogą zobaczyć innowacyjne produkty i usługi. Mogą też dowiedzieć się więcej na temat działania branży od głównych przedstawicieli branży w Europie, którzy chętnie dzielą się swoim doświadczeniem. Jest to też doskonałe miejsce na networking, poszerzanie kontaktów z osobami z branży z całego świata.


EAS to 350 wystawców i ponad 8 000 odwiedzających


Kto wystawia się na targach?
Na EAS wystawia się ponad 350 wystawców w ponad 100 różnych kategoriach. Od rollercoasterów po wodne zjeżdżalnie, od napojów po dmuchańce, od scenarzystów i firm wykonujących tematyzację po firmy przygotowujące systemy biletowe do parków - na EAS każdy park rozrywki znajdzie coś dla siebie.


Odwiedzający targi EAS mogą sami przetestować najnowsze atrakcje

 
Dlaczego warto, by polskie parki rozrywki odwiedziły EAS?
Jak w każdym innym biznesie, tak  i w przypadku branży czasu wolnego, ważne jest by być zaznajomionym z najnowszymi trendami i pomysłami. Na targach EAS można dowiedzieć się jak rozwijać swój biznes dzięki najnowszym atrakcjom, innowacyjnym pomysłom i najlepszym praktykom z dziedziny zarządzania, o kórych można dowiedzieć się od innych operatorów atrakcji.

Polskie parki rozrywki są znacznie mniejsze od tych istniejących na Zachodzie. Nie mogą pozwolić sobie na zakup takich atrakcji, jak rollercoastery, które kosztują kilka milinów Euro. Często zakupują więc przejażdżki z drugiej ręki bądź wynajmują je na sezon. Czy na EAS można znaleźć 'oferty budżetowe' skierowane do mniejszych operatorów?
Nawet jeśli nie planuje się zakupu nowej atrakcji do parku warto odwiedzić EAS. Targi dają możliwość zapoznania się z tym, co dzieje się w branży. Oczywiście, na targach znajdują się także wystawcy oferujący mniejsze atrakcje, takie jak na przykład symulatory, place zabaw, miniaturowe pola golfowe i wiele innych, które mogą wzbogacić ofertę parku za stosunkowo niewielkie pieniądze.

Dużą część targów stanowi edukacja. Proszę powiedz coś więcej na temat tego, czego można nauczyć się na EAS. Jaka korzyść może tu płynąć dla polskich parków?
W ofercie EAS jest ponad 20 godzin programu konferencyjnego. W planach są prezentacje dotyczące social media, polityki cenowej, trendów w branży gastronomicznej. Będziemy także mówić o kwestiach zrównoważonego rozwoju, o bezpieczeństwie itp. Podczas targów planowany jest też specjalny dzień, poświęcony obiektom FEC (salom zabaw). Będzie można dowiedzieć się jak otworzyć takie miejsce oraz zapoznać się z doświadczeniami operatorów sal zabaw z różnych krajów, dotyczącymi rynku, grup docelowych i przyszłości tego konkrentego sektora branży.

Jednym z tematów konferencji będą wschodzące rynki. Obok Rosji i Turcji, przedstawiacie Polskę jako jeden z takich rynków. Co sprawia, że jesteśmy nadzieją dla branży parków rozrywki?
Polska to świetnie rozwijający się kraj, jeden z bardziej dynamicznie rosnących rynków w Europie. Biorąc pod uwagę, że w Polsce jest 38 milionów mieszkańców, istnieje ogromny potencjał do rozwoju branży czasu wolnego. Projekty takie jak Adventure World Warsaw pokazują, jakie są możliwości waszego rynku. Nasze stowarzyszenie IAAPA jest zawsze zainteresowane udziałem w rozwoju tego typu projektów, staramy się wspierać nowe przedsięwzięcia gdziekolwiek one się pojawiają.


Czas na networking


Proszę powiedz czym jest szkolenie Institute for Attraction Managers. Czy polskie parki rozrywki mogą skorzystać z udziału w tym szkoleniu?
Ten trzydniowy program stworzony został specjalnie dla managerów średniego szczebla, posiadających dwu-, trzyletnie doświadczenie w branży. Skupiamy się na różnych aspektach zarządzania atrakcjami, takich jak finanse, marketing, przywódzwtwo, zarządzanie obiektem i bezpieczeństwo a także zarządzanie przychodami firmy. Kurs kończy się studium przypadków, podczas któego kursanci mogą wykorzystać zdobytą na kursie wiedzę. Kursanci mają też okazję do nauki od najlepszych ekspertów z branży, chociażby managerów z Disneylandu w Paryżu, dzięki czemu poznają różne obszary zarządzania parkiem. Jest to również okazja do networkingu.

Każdego roku EAS odbywa się w innym kraju. Czy możemy spodziewać się, że wkrótce zawita również do Polski?
Jak wspomniałam wcześniej, Polska jest bardzo atrakcyjnym krajem zarówno dla branży rozrywkowej jak dla IAAPA. Rozważamy organizację mniejszych, regionalnych targów w Polsce, aby pokazać nasze zaangażowanie w dalszy rozwój tej branży w Polsce.

Karen StaleyKaren Staley
Wiceprezes IAAPA Europe. Pracę w IAAPA rozpoczęła w 2004 roku jako kierownik marketingu i sprzedaży ds. targów w Stanach Zjednoczonych, Europie i Azji. W 2006 roku objęła stanowisko kierownika operacyjnego IAAPA Europe i Euro Attractions Show (EAS). Mianowana wiceprezesem IAAPA Europe w styczniu 2011 roku, nadzoruje wszelkie działania IAAPA w Europie dotyczące relacji państwowych, bezpieczeństwa, edukacji i szeroko pojętych wydarzeń.

Rozmawiała: Anna Marasek, Parkmania.pl

Komentarze